יום שבת, 10 בנובמבר 2012

תלמידים מצ'נסטוחוב מתארחים בישראל


השבוע התארחו בארץ, בבית הספר התיכון הישראלי למדעים ואומנויות בירושלים 10 תלמידים ו 5 מורים מבית הספר התיכון לאומנויות בצ'נסטוחוב   Zespołu Szkół Plastycznych

תוכנית לימודים וסיורים עשירה הוכנה לאורחים מפולין על ידי מר חיים בן שטרית , ראש מגמת האומנות בתיכון שכללה בין היתר סיורים בעין גדי, ים המלח, יריחו ובית לחם, סדנאות אומן ללימוד משותף עם התלמידים הישראלים, ביקור במוזיאונים שונים לאומנות בירושלים, ביקור ביד ושם ועוד פעילויות רבות אחרות.

ביום שישי ה 9.11.12 ביקרו התלמידים בתל אביב כאורחי ארגון יוצאי צ'נסטוחוב בישראל וסיירו בין היתר ביפו העתיקה, שוק הכרמל, העיר הלבנה של תל אביב, שפת הים ובסיומו של יום  עמוס התארחו בביתם של עדה ושמואל וילנברג שם הוצגה להם תערוכת פסלי הברונזה על טרבלינקה שפיסל שמואל.


בית הספר התיכון לאומנויות בצ'נסטוחוב עוסק רבות בשימור המורשת היהודית של העיר והביקור היה חלק מפעילות עניפה המתקיימת על ידו בתחום זה.

ביקור זה הינו ביקור גומלין לאחר שבחודש ספטמבר התארחו בצ'נסטוחוב תלמידים מהתיכון למדעים ואומנויות מירושלים ובחול המועד סוכות (אוקטובר 2012) הוקמה בשטח בית הספר הסוכה הגדולה ביותר באירופה במסגרת הכינוס הרביעי העולמי של יהודי צ'נסטוחוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה