יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

ביאליסטוק מציינת 70 שנה למרד בגטו

בשבוע שעבר התקיימה עצרת זיכרון בביאליסטוק בפולין לציון 70 שנה למרד גטו ביאליסטוק. העצרת התקיימה במעמד קהל רב, וביניהם שגריר ישראל בפולין, מר צבי רב נר, שגרירי ארה"ב וגרמניה, אנשי ממשל ואקדמיה ומשלחת של יוצאי ביאליסטוק בישראל ובעולם.

בנוסף לעצרת המרכזית נערכו ארועים נוספים, ביניהם תערוכות של צילומים ותמונות מחיי היהודים ומהגטו המקומי, הרצאות על חיי היהודים והשקת ספרים בנושא. הארוע המרגש ביותר היה קונצרט, שבו השתתפו כ-200 נגנים מהאופרה ומהתזמורת הפילהרמונית, ובו נוגנה יצירתו של ליאונרד ברנשטיין "קדיש", וכן הקונצרט "שופר".

 יו"ר ארגון יוצאי ביאליסטוק בישראל, יעקב כגן, הודה לעירית ביאליסטוק על כל פעולותיה לשימור המורשת היהודית והנצחת זכרם של מאות אלפי היהודים תושבי העיר והסביבה, אשר נרצחו בשואה. כגן הוסיף "כי עלינו ללמוד את הלקח כדי שהרוע לא יגבר על האנושיות, וחובתנו להמשיך לפעול נגד הגזענות והאנטישמיות ולמלא את ליבם של ילדנו בתקווה".  

ראשי ארגון יוצאי ביאליסטוק בישראל, יעקב כגן וזאב בלגלי, ולאווה קרצובסקה, שהיא מאחרוני לוחמי גטו ביאליסטוק, קיבלו אות הוקרה על פועלם לקידום יחסי ישראל-פולין מאת נשיא פולין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה