יום ראשון, 10 באוגוסט 2014

זכאויות לפנסיה גרמנית עבור עובדי גטו לשעבר

זכאויות לפנסיה גרמנית עבור עובדי גטו לשעבר: לאחר שנים רבות של דיונים בין ועידת התביעות לממשלת גרמניה, סוכם כי החל מ-1 באוגוסט 2014 יתאפשר למקבלי הביטוח הסוציאלי הגרמני עבור עבודה בגטאות (המוכר בשם "פנסיות הגטו" או "ZRBG") לקבל תשלום רטרואקטיבי משנת 1997. בנוסף יכללו בתוכנית גטאות נוספים לרבות גטו שנגחאי וגטאות נוספים בסלובקיה ורומניה.

ההקלה בדרישות עבור המוטבים הייתה מטרה רבת שנים של ועידת התביעות. תשלומים אלה יסייעו בהבאת מידה קטנה של צדק לקורבנות הנאצים ברחבי העולם.

תשלומים רטרואקטיביים : לשם ביצוע התשלומים תשלח הממשלה הגרמנית, החל מה-1 באוגוסט, מכתבים לקורבנות הנאצים ברחבי העולם שמקבלים כיום פנסיה זו (המבוגרים ביותר יהיו הראשונים לקבל את המכתבים). כל מי שמקבל כיום פנסיה זו יקבל מכתב המסביר את האפשרויות העומדות בפניו, וכל מקבל רשאי לבחור לקבל את הפנסיה כשהיא מתוארכת לאחור לתאריך מוקדם יותר; עם זאת, מכיוון שסכום הפנסיה נקבע בחלקו על פי הגיל, הסכום החודשי עשוי להיות מופחת אם הוא מתוארך לאחור. לפיכך, יהיה כל מקבל יצטרך להחליט מה האפשרות שתהיה הטובה ביותר עבורו או עבורה. 
חשוב מאוד לקרוא בקפידה את המכתב שיתקבל מהממשלה הגרמנית, ואם תתעוררנה שאלות אפשר יהיה ליצור קשר עם הרשות הגרמנית, על פי הפרטים שיופיעו על גבי המכתב. אין צורך לשכור שרותי עורך דין כדי לקבל את התשלום הרטרואקטיבי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה