יום חמישי, 23 ביולי 2015

משחק המפיץ סיפור אנטישמי נאסר בפוזנן

משחק המפיץ סיפור אנטישמי על חילול לחם הקודש נאסר על ידי הארכיבישוף של פוזנן. מסתבר שבפוזנן ישנן שתי כנסיות המפיצות סיפור אנטישמי שלפיו יהודים חיללו לחם הקודש בשנת 1399. עד היום נמצאים בכנסיות אלה ציורי קיר שמציגים אירוע שאין לו עדות היסטורית.

בכנסיית לבו הקודש של ישו ברח' ז'ידובסקה, נמצאת באר שלפי הסיפור בו יהודים הטביעו לחם הקודש. יש המאמינים כי למים הנובעים מהבאר יש כוח מרפא.
לאחרונה הפכו שתי הכנסיות לתחנות במסלול משחק עירוני לילדים אשר נערך על ידי תנועת נוער דתי. תכנית המשחק עוררה התנגדות של זביגנייב פקולה מהארגון "עיירת פוזנן". הוא חיבר מכתב פתוח אשר הופץ בתקשורת.

לפני כמה ימים משרד הארכיבישוף של פוזנן פרסם הצהרה שעל פיה "ארכיבישוף סטניסלב גונדצקי פונה לתנועת הנוער הדתי עם הבקשה להפסיק את המשחק אשר מפיץ סיפור חילול לחם הקודש עד שלא יובהרו כל הספקות על אודות אמינותו". לפי הארכיבישוף שום משחק לא אמור להפיץ סטראוטיפים אנטישמיים ועדיף שאירועים כאלה ייערכו בשיתוף פעולה ובהתייעצות עם הגופים המתאימים. 

בפולין  יש ציורים אנטישמיים, ובדרך כלל אי אפשר להסירם בשל ערך היסטורי שלהם. בשנת 2014 הוצב שלט על יד ציור קיר אנטישמי בקתדרלה של סנדומייז', ובו הסבר המכחיש את קיום המאורע המתואר בציור. גם בכנסיה אוסטרולנקה יש ציורים עם כתובות אנטישמיות ואולי גם שם צריך להוסיף שלט השולל את הדברים המתוארים?


מקור: וירטואל שטעטל. ערך קשישטוף ביילבסקי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה