יום שני, 18 בפברואר 2013

הסכם בין JRI לארכיבי פולין


ב-15 בפברואר נחתם, בוורשה ובמרילנד, הסכם רב שנתי אשר ירחיב את הגישה לרשומות של יהודים באמצעות האינטרנט.

המאגר המקוון של JRI –פולין מאפשר חיפוש רשומות מידע מלמעלה מ-550 ערים וכולל למעלה מ-5 מיליון רשומות. ההסכם הנוכחי יאפשר להרחיב משמעותית את מספר הרשומות באתר, ומנהליו צופים כי במהלך השנה הקרובה יתווספו עוד כמיליון רשומות למאגר.

מנהל ארכיבי פולין, פרופ' ולדיסלב סטפניאק אמר כי החתימה על ההסכם היא שלב חדש בשיתוף הפעולה בין JRI לבין PSA, והוא משוכנע כי תוצאות של שיתוף הפעולה זה יאפשרו לאנשים רבים המתעניינים בחקר משפחותיהם שחיו בפולין. עוד נמסר כי PSA  מתחילה במאמץ מסיבי לדיגיטציה של כל רשומות המרשם בלמעלה מ-30 ארכיונים איזוריים, והמידע יהיה זמין ללא תשלום בארכיון הלאומי ובאתרי הארכיונים האיזוריים. בנוסף, JRI  מאפשר למשתמשים להזמין, תמורת תשלום, עותקים של התעוד הארכיוני מכל אחד מהארכיונים שבפולין.

בנוסף לשימושים הגנאולוגיים משמש מאגר הנתונים הגדול של JRI לצורך איחוד משפחות שהופרדו בשואה, סיוע לילדים שהוסתרו למצוא את זהותם, ומסייע בהתחקות אחר ההיסטוריה הרפואית, במיוחד אצל אלה שהם בסיכון מוגבר למחלות תורשתיות.

JRI-פולין הוקם על ידי סטנלי דיאמונד ב-1995 ומנוהל על ידי מועצה עולמית, נעזר במאות מתנדבים, משרת אלפי חוקרים וממומן על ידי קבוצות ובודדים ברחבי העולם.

https://mail.google.com/mail/ca/u/0/images/cleardot.gif


תגובה 1:

  1. ניסיתי לגשת לארכיב אך לא הצלחתי להיכנס.. האם הכניסה היא בתשלום/יש צורך בסם משתמש וסיסמא של אוניברסיטה?

    השבמחק